مقالات سفیران

هد پرینتر

هد پرینتر
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هد پرینتر چیست؟

هد یکی از وسایل و قطعاتی است که برای چاپگر‌ها می‌توان در نظر داشت با این حال باید این را دانست که هد در پرینتر‌های جوهرافشان است که وجود دارد این که از هد در پرینتر‌های جوهرافشان به کار، برده شده است بسیار مناسب است.
هد پرینتر یکی از قطعاتی است که در پرینتر‌های جوهرافشان به صورت ثابت وجود دارد و هیچ گاه نمی‌توان آن را تغییر داد که هد یک قطعه ثابت و پابرجا برای این نوع از پرینتر‌ها خواهد بود.
حتی برای پرینتر‌های جوهرافشان برند‌های متفاوتی وجود دارد که هر یک از این برند‌ها می‌توانند از این هد‌ها بهره ببرند و هر کدام از آن‌ها از هد برخوردار هستند.

هد پرینتر یک قطعه‌ی ضروری

به نوعی قطعه مشترکی که در این نوع از پرینتر‌ها با برند‌های متفاوت وجود دارد همین هد خواهد بود و هد برای این پرینتر‌ها بسیار ضروری خواهد بود. این قطعه ممکن است به مرور زمان آسیب ببیند که جای نگرانی وجود ندارد و با مراجعه به سفیران کامیپوتر می‌توانید این قطعه را تعمیر کنید.
هد وظیفه‌ای را که می‌تواند برای دستگاه پرینتر داشته باشد این است که می‌تواند جوهر را بر روی کاغذ منتقل کند در چنین حالتی اصلی‌ترین کار را نیز این هد‌ها در پرینتر‌ها می‌توانند انجام دهند.
قطعه هد خود دارای مخزن‌های کوچکی است که در این مخزن‌ها مقدار جوهر کافی و مناسب می‌تواند قرار داشته باشد در هر صورت این مخزن‌ها به این دلیل در هد قرار گرفته‌اند که از آن بتوان برای جوهر به راحتی از آن بهره‌مند شد.
با این حال هد محل بسیار مناسبی است برای این که میزان زیادی از جوهر را در آن ذخیره کرد و دستگاه پرینتر در هر بار استفاده از جوهر‌ها به زودی به اتمام نرسد و بین کار وقفه‌ای حاصل نشود. دستگاه پرینتر جوهرافشان از منبع بسیار مناسبی برای جوهر در ساختار آن شکل داده شده است و از آن بهره می برد این نکته را نیز باید دانست که زمانی که هد وجود نداشت از دستگاه‌های پرس استفاده می‌شده است.

هد پرینتر
در دستگاه‌های پرینتری که در سال‌های پیش از آن‌ها کاربرد داشته است از هد بی بهره بوده‌اند و برای آن‌ها از پرس و فشار استفاده می‌شده است.
اگر مخزنی برای این که بخواهند جوهر را در آن ذخیره کند نداشته است اما با پیشرفت در این زمینه و ورود قطعات دیگر به بازار امکان این که از روش‌های بهتری برای چاپ بهره‌مند شد بسیار زیاد شده است. با این حال روش چاپ که به صورت پرس و فشار بوده است بسیار گران و هزینه بر بوده است به هر حال برای این که کار چاپ انجام شود باید هزینه‌های زیادی را برای این کار پرداخت می‌کرد.
با روی کارآمدن هد در دستگاه‌های پرینتر باعث شد که به نوعی این هزینه‌های زیاد و سرسام آور از بین برود و دستگاه چاپ به نوعی بهینه‌تر شود و از آن بتوان به صورت مناسب‌تری نیز استفاده کرد.
اکنون بیشتر سازمان‌ها و مکان‌هایی که به این دستگاه نیاز دارند از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، باید این نکته را نیز در نظر داشت که این کیفیت برای دستگاه پرینتر جوهرافشان به صورت اتفاقی پیش نیامد. با این حال زمانی که هد جای خود را در پرینتر‌های جوهرافشان باز کرد باعث شد که این پرینتر‌ها تصاویر را با کیفیت بسیار مطلوبی ایجاد کنند با این حال کیفیت پرینتر‌ها در این زمان دو برابر شده بود.
در این شرایط هد بسیار مناسب بود و کمک زیادی را به صنعت چاپ و دستگاه‌های پرینتر کرد همین طور این که سازمان‌ها نیز توانستند به راحتی از این دستگاه بهره‌مند شوند و دیگر نگران هزینه‌های زیاد و سنگین این دستگاه نباشند.

نوع متفاوت برای هد

  1. پیزو
  2. هد حرارتی

این هد‌ها توانستند نوع‌های متفاوتی را برای خود داشته باشند با این حال این نوع‌های متفاوت به صورت هد‌هایی با نام پیزو و همین طور نوع دیگر آن که به هد‌های حرارتی نیز نامیده شده بودند وجود داشت.
این دو نوع هد دارای جوهر‌های متفاوتی هستند بهتر است گفته شود که از اسپری جوهر مختلف برای آن‌ها به کار برده شده است با این حال نیز هر یک از آن‌ها می‌توانند به این صورت روش منحصر به فرد و شیوه خود را داشته باشند.
یکی از نکات مشترکی که می‌توان برای این پرینتر‌ها در نظر داشت این است که این پرینتر‌ها به راحتی می‌توانند از اسپری جوهر استفاده کنند البته این اسپری جوهر به این صورت خواهد بود که به صورت قطره قطره انجام خواهد گرفت.
با این حال این قطعه در با حالت‌های متفاوت می‌تواند وجه تمایزی نیز داشته باشد و برای وجه تمایز آن می‌توان این نکته را بیان کرد که این قطعه‌ها می‌توانند حالت جذب جوهر و خارج کردن آن را داشته باشد.

این یکی از تفاوت‌هایی است که می‌توان برای این دو قطعه از هد که در دستگاه پرینتر به کار برده می‌شود را بیان کرد این هد‌ها به راحتی می‌توانند سازگاری خوبی را داشته باشد.
این سازگاری می‌تواند به این صورت باشد که این هد‌ها می‌توانند با جوهر‌های آبی سازگاری داشته باشند این یکی از نکاتی است که می‌توان برای این هد‌ها بیان کرد.
در هر صورت باید این مطلب را همیشه در نظر داشت که هر قطعه‌ای زمانی خراب خواهد شد، با این حال باید در نظر داشت که این قطعه‌ها می‌توانند حالت فرسایشی نیز داشته باشند.
به نوعی نیز از بین نیز خواهند رفت اما این که چرا از بین می‌روند به این خاطر خواهد بود که این قطعه‌ها با استفاده از کار زیادی که بر روی آن‌ها انجام می‌شود طول عمر کمتری را به خود اختصاص دهند.
بنابراین میزان کاری که از این دستگاه‌ها کشیده می‌شود باعث می‌شود که طول عمر این نوع از قطعه‌ها نیز کاهش یابد با این حال اگر مشکلی برای هد به وجود بیاید می‌توان آن را برطرف کرد. زمانی که مشکل برای هد به وجود می‌آید به راحتی می‌توان آن را تعویض کرد این بهترین راه حلی است که در زمان مشکل و خرابی باید از آن استفاده کرد. زیرا برخی از خرابی‌ها امکان دارد که به راحتی درست نشود و نیاز به تعویض داشته باشد با این حال باید این تعویض برای این که دستگاه بتواند کار خود را انجام دهد را اجرا کرد.

نکاتی در رابطه با هد پیزو

هد از نوع پیزو می‌تواند در‌ اندازه‌های متفاوتی وجود داشته باشد بسته به نیازی که از این پرینتر‌ها می‌توان داشت برای این قطعه می‌توان از دو مدل آن یعنی کوچک بودن و بزرگ بودن آن استفاده کرد. این نوع از هد می‌تواند با طیف وسیعی از جوهر‌ها به راحتی ارتباط برقرار کند این یکی از نکات مثبتی است که برای این هد می‌توان در نظر داشت.

برای بازدید از قیمت کارتریج ها به سایت http://www.safirancomputer.ir مراجعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *