مقالات سفیران

تونر پرینتر

تونر پرینتر لیزری
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معرفی تونر پرینتر لیزری

بگذارید از اصلی‌ترین جز کارتریج لیزری، یعنی تونر‌ شروع کنیم، بدون این بخش، پرینتر شما قادر به پرینت گرفتن حتی یک برگ هم نیست. تونر درون کارتریج لیزری، پودری فشرده شده با غلظت بالا است. ساختار و اجزای به کار رفته درون تونر، برحسب کمپانی سازنده متفاوت است اما به طور کلی می‌توان گفت تونر، از پلی استر، پودر کربن، اکسید آهن و رزین ساخته شده است. در پروسه چاپ، درام توسط لیزر پرینتر باردار می‌شود. خود تونر نیز به دلیل جنسی که دارد، دارای بار الکتریکی مخالف درام است. به همین دلیل در هنگام چاپ، تونر تنها جذب نقاط مخالف یعنی مثبت درام می‌شود. تونر در برند‌های متنوعی به بازار عرضه شده و کیفیت‌های متفاوتی دارد. بهتر است برای اینکه بهترین تونر را انتخاب کنید، قبل از هرکاری مقاله راهنمای خرید تونر پرینتر لیزری را مطالعه کنید. 

تونر پرینتر لیزری

                   تونر پرینتر لیزری

نکته دیگری که باید درباره تونر و کارتریج بدانید این است که، هر کارتریج دارای دو منبع به نام اصلی و ضایعات است. در منبع اصلی، تونر قرار دارد اما در منبع ضایعات تونر‌های اضافی هستند، که بعد از هربار استفاده به منبع ضایعات می‌ریزند. هر چه منبع اصلی به مرور زمان خالی می‌شود، به منبع ضایعات و یا سطل آشغال کارتریج اضافه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله سطل آشغال کارتریج کجاست را مطالعه کنید. در داخل مخزن اصلی که تونر قرار دارد، قطعه‌ای به نام همزن وجود داشته که وظیفه دارد، تونر را به طور یکنواخت و یکسان درون مخزن پخش کند.

تونر در پرینتر‌های لیزری تک رنگ، مشکی و در پرینتر‌های لیزری رنگی در چهار رنگ اصلی یعنی قرمز، زرد، آبی و مشکی وجود دارد. اشاره کردیم که، تونر جذب نقاط مثبت درام می‌شود. هر چقدر که تونر از کیفیت بالا‌تری برخوردار بوده و ریز تر باشد، بهتر به درام چسبیده و کیفیت پرینت نیز بیشتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *