مقالات سفیران

اسکنر ها چگونه کار می کنند ؟

اسکنر
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اسکنر ها چگونه کار می کنند ؟

با ساخت دستگاه اسکنر تحول بزرگی در صنعت لیتوگرافی بوجود آمد. اسکنرها به تدریج تکامل یافته کاربردی تر شده و از سیستم مکانیکی به تمام الکترونیکی تبدیل شدند، دارای سیستم پردازشگر مجزا گشته و برای آنها حافظه نصب شد، به این ترتیب فناوری پیش از چاپ را دگرگون ساختند. اسکنرها طی چند سال گذشته به عنوان یکی از اجزای اصلی فرآیند چاپ موقعیت خود را حفظ کرده اند، امروز می بینیم که اسکنرها در قالب سیستم های چند کاره، در کلیه زمینه های ساختار تصویری و گرافیکی از توان بالایی برخوردار هستند. در بازار کار چاپ نیز دستگاه اسکنر نقش مهمی را ایفا می کند. در واقع اسکنر آغازگر عملیات چاپ می باشد.

اسکنر، با ورود به عرصه صنعت چاپ باعث پیشرفت روزافزون این صنعت شد. این دستگاه ها باعث سرعت و کیفیت بهتر در زمینه تهیه فیلم شدند. به تدریج منابع نور اسکنر از لامپ ها گازی معمولی به پرتوهای لیزری تبدیل شد.

در حال حاضر اکثر تولید کنندگان اسکنر، محصولات قدرتمندی را روانه بازار می کنند. همزمان کاهش تدریجی قیمت اسکنر ها سبب شده تا اسکنر خریداری و از آن استفاده کنند. حتی برخی از انواع اسکنر ارزان قیمت هم می توانند تصاویری را با کیفیتی قابل توجه و مناسب کار حرفه ایی پدید آورند.

امروزه استفاده کننده از این دستگاه طیف وسیعی از انواع اسکنرها را در بازار می یابند. تفاوت این اسکنرها در نحوه استفاده و کیفیت کار بسیار زیاد است، اما همه این اسکنرها در یک نکته با هم مشتر کند و آن تبدیل اطلاعات رنگی به اعدادی که برای رایانه قابل فهم باشد.

اسکنر وسیله‌ ای است که تصاویر را از عکس‌های پرینت‌ شده ، پوسترها ، صفحات مجله و منابع مشابه دریافت کرده و وارد کامپیوتر می‌کند تا بتوانید آن‌ها را مشاهده و ویرایش نمایید. اسکنرها به صورت قابل حمل، تخت یا ایستاده ساخته می‌شوند و مدل‌های مخصوص سیاه‌ و سفید یا رنگی دارند. اسکنرهایی که رزولوشن خیلی بالایی دارند معمولاً برای اسکن پرینت‌های دارای رزولوشن بالا استفاده می‌شوند، اما اسکنرهای دارای رزولوشن پایین برای دریافت تصاویر و نمایش در کامپیوتر کفایت می‌کنند. اسکنرها معمولاً با نرم‌ افزاری همچون محصولات Adobe Photoshop عرضه می‌شوند که با آن‌ها می‌‎توانید تغییر اندازه و اصلاح عکس اسکن‌ شده را انجام دهید. اسکنرها معمولاً با استفاده از رابط کاربری سیستم کامپیوتر کوچک (SCSI) به کامپیوتر متصل می‌شوند. یک نرم‌ افزار نظیر فوتوشاپ از برنامه‌ ی TWAIN برای مطالعه‌ ی تصویر استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *