شارژ کارتریج :

خدمات شارژ کارتریج شامل شارژ کارتریج اچ پی، شارژ کارتریج کانن، شارژ کارتریج سامسونگ، شارژ کارتریج پاناسونیک، شارژ کارتریج برادر، شارژ کارتریج پرینترهای لیزری رنگی، شارژ کارتریج پرینترهای لیزری سیاه و سفید.

انواع شارژ كارتريج :

شارژ کارتریج لیزری سیاه و سفید، شارژ کارتریج لیزری رنگی، شارژ کارتریج جوهری، شارژ کارتریج دستگاه کپی

شناخت كارتريج اورجينال :

کارتریج تونر اورجینال، توسط سازنده تجهیزات اصلی ساخته‌شده و به‌عبارت‌دیگر، شرکتی که چاپگر شما را ساخته است، کارتریج را نیز ساخته است. اکثر کارتریج‌های تونر نصب‌شده دارای حق ثبت اختراع هستند تا با یک چاپگر لیزری یا کپی خاص کار کنند. مزایای استفاده از کارتریج تونر لیزری اورجینال عبارت است از کیفیت بالا، سازگاری بالا با شرایط محیطی، دقت و توانایی چاپ با کیفیت بالاتر.

مشكلات احتمالى بعد از شارژ كارتريج :

چاپ با کیفیت کم، کاهش تعداد برگه های چاپی، نشت یا ریزش تونر به دلیل ایجاد ترک روی درزگیر های کارتریج، اصطحلاک سریع قطعات به دلیل ریزش تونر، ایجاد اختلال در دستگاه و مشاهده ی آلارم اتمام جوهر پس از شارژ مجدد کارتریج.

تفاوت كارتريج اصلى با كارتريج طرح اصلى :

کارتریج اصل

همان طور که پیداست، کارتریج اصل (اورجینال) ساخت شرکت صاحب برند کارتریج است. به عنوان مثال کارتریج‌های ساخت شرکت اچ پی پس از ورود به بازار ایران به عنوان کارتریج‌های اصل اچ پی فروخته می‌شوند. مزیت اصلی کارتریج‌های اصل، کیفیت بالای چاپ آن‌ها است. این کارتریج‌ها بیشترین ظرفیت چاپ را داشته و به هیچ عنوان به پرینتر شما آسیب نمی‌زنند.

عملکرد این کارتریج‌ها موثر بوده و کیفیت آنها اثبات شده است. در کارتریج های لیزری اصل از بهترین پودرها استفاده شده و کیفیت ساخت آنها بسیار بالاست. اما مشکل اصلی این کارتریج‌ها، قیمت بسیار بالای آن‌ها است، به طوری که گاهی اوقات خرید یک کارتریج اصل می‌تواند نزدیک به نصف قیمت پرینتر شما هزینه داشته باشد. گفتنیست نرخ خرابی کارتریج‌های اصل نزدیک به صفر درصد است.

کارتریج طرح

کارتریج‌های طرح که به کارتریج‌های غیر اورجینال هم معروفند، کارتریج‌هایی هستند که با شکل و شمایل مدل اورجینال ساخته شده، ولی ساخته‌ی برند اصلی نیستند، مثل کارتریج‌های طرح اچ پی که ساخته‌ی خود شرکت اچ پی نیست.

این نوع کارتریج‌ها یا وارداتی هستند و یا در داخل کشور با جمع آوری کارتریج‌های کارکرده و تعویض قطعات آن ها ساخته می‌شوند. البته به طور کلی به کارتریج های دوباره پرشده Refilled و به کارتریج‌های بازسازی شده Remanufactured گفته می‌شود که با کارتریج طرح تفاوت دارند، اما گاهی این کارتریج‌ها در کشور ما به عنوان کارتریج‌های طرح فروخته می‌شوند.

بنابراین کیفیت این کارتریج‌ها بسته به تولیدکننده‌ی آن‌ها متفاوت بوده، اما قیمت آن‌ها به طور کلی نسبت به کارتریج‌های اصلی بسیار پایین‌تر است.